Mainetutkimus ja arvonta

Keväällä 2014 toteutetun mainetutkimuksen mukaan SPEKin maine on kokonaisuutena hyvällä tasolla ja vastaa keskimäärin hyvin sidosryhmien odotuksia. Kriittisimpiä vastaajia olivat viranomaiset ja tyytyväisimpiä turvallisuuskoulutetut ja verkkokaupan asiakkaat.

Mediatum1.jpg 

 

 

 

Yhteisökuvan voimakas mielikuvakärki muodostui kolmesta mielikuvasta; asiantunteva, arvostettu ja ajankohtainen. Toisaalta vähiten voimakkaina mielikuvina olivat rohkeus, läheisyys ja modernius. Mainetutkimuksen tulokset antavat SPEKille hyvää aineistoa strategian päivittämiseen ja toiminnan kehittämiseen.

Mainetutkimuksen toteutti Mediatum Oy. Tutkimuskutsu lähetettiin 8164 sähköpostiosoitteeseen, ja siihen vastasi 2156 henkilöä. Vastausprosentiksi muodostui 26 %.

Tuotearvonta

Mainetutkimukseen osallistuneiden kesken arvottiin tuotteita, joiden voittajat näkyvät alla. Kutakin tuotetta arvottiin kolme kappaletta. Voittajille ilmoitetaan henkilökohtaisesti.

Erityispehmeä fleecepeitto  

Tomi Penttilä, Vantaa
Antti Kaarlela, Kiiminki
Kai Komminaho, Suomussalmi

Heijastava hansikkaat

Soile Kallinen, Siuntio
Pekka Tiainen
Taina Laaksoharju, Helsinki

Lento-designpalovaroitin
Timo Siniranta, Helsinki
Tommi Törmänen, Espoo
Erkki Tuominen, Loimaa
Käsisammutin
Marco Frigård, Kokemäki
Mika Heikkinen, Yli-Ii
Kari Kotilainen, Lempäälä
Sammutuspeite
Sanna Torkko, Jakkula
Timo Mattila, Pattijoki
Jouko Helin, Monnanummi
Miniensiapupakkaus
Mika Virolainen, Salo
Tapio Stèn, Akaa
Janne Pekkarinen, Kinnula
Sateenvarjo led-valolla ja heijastimilla 
Hannu Lipsanen, Pieksämäki
Tiina Lakso, Huhmarkoski
Markus Löfström, Helsinki